onsdag, september 03, 2008

Vær deg selv...

Bare se til at du passer inn!
En ting jeg har tenkt mye på i dag det er hvordan vi ser hverandre, og hvordan vi liksom "skal" være. Ikke for tynne, ikke for tykke, ikke for bleke, ikke for brune, ikke for smarte og ikke for dumme. Hvem er det som har bestemt at ting skal være slik? Er det gutter, er det jenter eller er det bare noe som alltid har vært der?
Jeg syns i allefall det er helt tåpelig at ting skal være sånn. Jenter og gutter sulter seg for å se "bra" ut. Folk dør i ett forsøk på å bli"perfekte". Det er ingen, INGEN, som er perfekte. Man kan ikke bli perfekt. Det er umulig. Så hvorfor prøver vi hele tiden? Er det virkelig for oss selv eller er det for andre? Folk er altfor flinke til å dømme andre. Gi folk en sjans før man danner seg en mening om dem.
En annen ting. Det er utrolig mange sure mennesker i verden. Er ikke sikkert dem faktisk er sure, men det er sånn de virker utad. Jeg var en tur ute i stad, og bestemte meg for å ha mitt eget lille prosjekt. Skulle hilse på flest mulig folk jeg gikk forbi og se hvordan reaksjoner jeg fikk. Av ca 10 jeg sa hei til var det bare 3 som sa hei tilbaake. Er det virkelig så farlig å smile, og si hei til fremmede? Jeg syns det er kjempe koselig når mennesker jeg ikke kjenner, smiler og sier hei. Alt hadde vært så mye lettere om man bare er hyggelige og positive.
Nei er mye rart jeg tenker for tiden. Blir litt rar i hodet. Hehe.
Hva syns dere? Føler dere det på samme måte som meg?

7 kommentarer:

Julie Kristine sa...

Føler på samme måte som deg ja :-)

Ja det var det da, det kommer helt ann på :-D jeg tør liksom ikke si eksakt når den kommer, men den skal komme engang hvertfall. For det første må jeg bare ha en del strøm på kamera, for det innebygde cammet på pcen er ganske dårlig til å filme med :-/ Dårlig lyd og skurrete. Kanskje jeg får til en iløpet av helgen, vi får se :-D hihi

Anonym sa...

jeg er helt enig, det finnes ikke perfekte mennesker. kun et slags "bilde" av hva som skal være perfekt.

Julie Kristine sa...

Det er nok mer morsomt for lesere å se på vbloggen enn det det er for en selv tror jeg :-p er jo litt flaut.

Hm, jeg veit faktisk ikke. Enten kan du jo gjøre det enkelt å heller snakke om det du ville skrevet om i "dagens" innlegg, eller et annet tema du er opptatt av i det siste :-) Vblogger er artige uansett!

Camilla Didriksen sa...

Bra innlegg, du skriver veldig godt. Og JA, jeg føler det på akkurat samme måte som deg.

Christine R sa...

Tusen takk :D Hihi. I lige måde søta.

Arwf, jeg er SÅ enig med deg. Jeg har alltid vært litt sånn, egentlig. Ville passe inn so bad, men det har dabba av litt. Vi må vite at vi er spesielle, uansett hvordan vi ser ut! Og vi burde være fornøyd med oss selv, for det er faktisk bare sånn vi er skapt! Kjempe bra innlegg :)

Christine R sa...

Mer enn bare enig :P Hehehe.

Trine Elita sa...

Bra innlegg!