fredag, september 19, 2008

Tabloid.

Dagen i dag har egentlig vært litt av det kjedeligst laget. Stod opp relativt sent, dusja og dro på jobb. Hadde enda en senvakt i dag. Det jeg liker best. Hater å stå opp tidlig! Er så slit liksom. Etter jeg dusja gikk jeg på bussterminalen for å ta bussen til jobb. Skulle ta en røyk mens jeg venta, men fant jo ikke lighteren min i veska! Sånn er det med store vesker, med altfor mye tull i. Etter jeg hadde leta ganske lenge, spurte jeg en hyggelig jente om fyr. Gjett om det smakte godt med den røyken a. Som sendt fra himmelen. Så var det å sette seg på en stappfull, luktende buss. Hater busser! Skjønner ikke hvorfor dem ikke kunne hatt større busser. Er jo så mange mennesker i 3-4 tiden pga jobb, skole osv. Men neida, trangt skal vi sitte!! Irriterende.

Vært en kos kveld på jobben egentlig. Men, i pausa da vi satt å så litt på Tabloid på TV2 ble alle ganske provoserte. De tok opp en sak ang drikking. Muslimene her i landet vil at det skal bli innført alkoholfrie dager (!) på restauratnet osv. Hva skjer med det a?!?! Hvis de ikke liker alkohol osv kan de bare la vær å kjøpe det da. Jeg mener, når man kommer til ett annet land og flytter dit, så innfinner man seg etter reglene og lovene i det landet. Liker de ikke hvordan det er her, får de bare pakke tinga sine og reise tilbake igjen. Prøve å lage nye regler bare fordi mye alkohol er mot deres religion. Bullshit. Blir så provosert jeg!
Hva syns dere om det? Skal vi liksom forandre rutinene våre fordi de sier det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes det blir for dumt, de kan ikke kreve slike dager i et land som ikke er deres, kommer de hit for de jammen me leve etter våre regler! :)

I sa...

Åh.. Får håpe neste date går supert da, om det er med samme person eller en annen :o) Kan ikke ha god kjemi med alle man møter uansett. :)

Dette med muslimene har jeg ikke hørt om. Litt usikker på hva jeg mener.. De har jo så mange regler. På muslimske restauranter osv. er det jo greit at de ikke engang selger alkohol, men på norske restauranter så kan de jo bare velge å ikke kjøpe noe. :o) Men det er sikkert ikke lett å bare flytte hit, så er alt annerledes.

Ulike religioner/ folkeslag burde møtes på halvveien, alle bør ta hensyn til hverandre hvertfall. Typisk norsk å drikke alkohol. Men vi nordmenn som gjør dette burde hvertfall støtte de som ikke gjør det, men skjer sikkert ikke at det innføres alkoholfrie dager. Vanskelig sak, hehe.

Klem (:

Marita Førisdal sa...

Bra jeg ikke er alene om å samle på dvd da:) hehe, Håper du får en fin helg<3

Anonym sa...

Grønland er en Norsk bydel
Muslimene mener vi skal
innrete oss etter dem i
den bydelen.Ikke lenge
før muslimene overta
hele Norge og utviser
vi som er etnisk Norske.
Flott Homoparadene skal
gå gjemmom Grønland bydel.
Det er svært mange homofile
og lespiske muslimer.Advokat
og venstremann Raya sier
det er mange muslimer som
er alkohlikere.Denne mannen
vet hva han snakker om.

JILL